Beachvolleybal, Tapas, Varen en koniginnedag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mandy Bonenkamp - WaarBenJij.nu Beachvolleybal, Tapas, Varen en koniginnedag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mandy Bonenkamp - WaarBenJij.nu

Beachvolleybal, Tapas, Varen en koniginnedag

Door: mandybonenkamp

Blijf op de hoogte en volg Mandy

04 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Dushi´s

De tijd vliegt hier echt. Er zijn al weer veel weken dus hier maar weer een verhaaltje voor jullie. Hier in Curacao wordt het nu echt warm, en het word als nog maar warmer. Veel naar het strand om af te koelen in de strak blauwe zee dan maar, erg vervelend. Leuk om ook veel van jullie weer gesproken te hebben via skype, toppers!

Op vrijdag de 13e begon ons weekend na een korte week van 4 dagen stage. Rond een uurtje of vijf mijn tijd en in Nederland 11 uur had ik afgesproken met mijn team om te gaan skypen. Voor hen was het na een wedstrijd, die ze hebben gewonnen met 3-1, toppers :)! Gezellig en leuk om ze allemaal even te spreken. Verder´s avonds zijn we eerst naar het TMF café geweest, in de K-passa stond namelijk dat daar een 80/90 avond was en daar hadden wij wel zin in. Daar aangekomen was er niemand, alleen een paar lokale mensen en de muziek die gedraaid werd klonk ook niet echt naar onze smaak. Na twee drankjes daar op het terras gedaan te hebben zijn we naar de bermuda geweest, hier was het in het begin nog erg rustig en zat de helft zelfs dicht maar later op de avond werd het steeds drukker. Na het einde van de vuur show zijn we richting huis gegaan. Zaterdags zijn we weer lekker naar het strand geweest. Dit keer gingen we naar Cabana beach, dat is vlakbij Mambo. Hier hebben we een potje beachvolleybal gespeeld met een paar bekenden en een aantal onbekende Engelsen. Er werd een leuk fanatiek potje volleybal gespeeld. ´s avonds met de meiden zijn we bij Cabana wezen eten. En daarna gezellig thuis nog even nagezeten. Voor zondag stond op de planning om een bootje te huren. Het was zn klein motorbootje wat wel een beetje lijkt op een reddingsbootje. Die middag een paar uurtjes gevaren op het Spaanse water. Het uitzicht vanaf het water was super, veel mooie grote jachten, en super grote villa’s. Wat heerlijk als je daar toch woont. Na het boottochtje hebben we thuis de BBQ die al te lang ongebruikt in de hoek stond maar weer eens aangestoken als goede afsluiter van het weekend. De stageweek ging weer van start.

Het weekend erna zijn we met de meiden tapas wezen eten bij Cabana. Na ongeveer een uur op de juiste tafel te hebben gewacht kon de leuke avond eindelijk beginnen. Met een flesje wijn en zittend in lounge banken kregen we een grote platter op tafel waar alle kleine gerechtjes opstonden. De platter bestond onder andere uit: wraps met zalm, loempia´s, tomatensoep, kip, stoba en witvis dat was heerlijk. Wat we niet zo lekker vonden waren de garnalen en de slakken. Maar ja we wouden alles proeven... Tijdens het eten konden we luisteren naar live muziek door iemand op een piano met een zangeres erbij. De volgende dag naar het strand geweest. Want ja we moeten ons kleurtje natuurlijk wel bijhoud en verder ontwikkelen. Heerlijk rustig aangedaan en genoten. ´s avonds was er in de Bermuda dupstep, dit avondje heb ik maar over geslagen en heb met Lizanne thuis een filmpje gekeken. Zondags met Lizanne naar het strand geweest. Ook deze week weer een potje beachvolleybal gespeeld. Dit keer tegen Sharon en Maike. ´s avonds zijn we naar de stad geweest. Paul onze leraar was deze dag aangekomen en we hadden bij zijn hotel afgesproken. Het luxe hotel met privé zwembad en strand. Super mooi. Daar even bij gekletst en wat gedronken. Op maandag is Paul bij ons op stage bezoek geweest en heeft een aantal lessen bekeken. Zowel Paul als onze stage begeleidster waren erg tevreden. ´s avonds hadden we Paul, zijn vrouw en zoon uitgenodigd bij ons te komen eten. Het was een gezellig avondje. Op vrijdag hadden we ons eerste grote evenement. Het Johan Cruijff toernooi. Dit toernooi was voor 3zmlk scholen, capriles en de buurt kinderen. Om 06.00 uur stonden we naast ons bed om de boel op te bouwen, om 20.00 uur waren we thuis van deze geslaagde leuke dag. We hebben met de groep geproost op een goede dag en zijn toen allemaal snel ons bedje in gedoken. De komende weken zijn we erg druk met de voorbereidingen voor de volgende toernooien en evenementen die we moeten organiseren. Hard aan de bak dus. Het aansluitende weekend bestond dit keer uit 4 dagen, heerlijk. Zaterdag naar de stad geweest en ’s middags met Paul naar het strand geweest. ’s Avonds als afsluiter met de hele groep en Paul uit wezen eten bij brakkeput meimei. Na een mooie speech van Paul was het tijd om afscheid te nemen en voor hem en familie tijd om naar het koude Nederland terug te vliegen. De avond voort gezet in de Bermuda. Super leuk feestje gehad :) Om half 5 lagen we in ons bedje en door de hitte om 09.00 uur alweer uit de veren. Middagje op het strand door gebracht. En ’s avonds naar Wet n Wild op Mambo. Q-night werd hier niet gevierd helaas. De volgende dag was het Koninginnedag. We zijn tegen de middag naar de stad gegaan. Daar zijn we eerst in de Nieuwstraat op bezoek geweest en hier waren ook allerlei festiviteiten. Er was ook een bier race waar Lizanne en Caitlin aan mee deden voor een doos wijn, helaas wonnen Erik en Peter op 2 seconden een doos bier, helaas. Tussendoor nog even naar San tropez geweest. Een super mooi zwembad, met uitzicht over de zee. Om jaloers op te worden. Na een goede gezonde maaltijd, maakten we ons klaar voor de avond. Op het Wilhelmina plein was het feest, het was er super druk. Na een poosje zijn we nog even naar café de tijd geweest. Hier ons ook prima vermaakt. Deze dag was ook de laatste dag in Curacao van mijn nichtje Sharon en haar vriendinnen. Even een paar goede drankjes met ze gedaan. Wat een genieten. Een zeer geslaagde Koninginnedag hier in Willemstad!

De weken van bezoek aan Nederland zijn nu ook aangebroken. Deze weken komen de ouders naar Curacao. Volgende week komen mam en Linda al. Een fijn vooruitzicht. Dan word het heerlijk genieten van een weekje vakantie waarin al leuke dingen gepland zijn :)

Tot snel! XX

• 05 Mei 2012 - 13:02

M@ggie:

hee hoi Mandy!

Met enige jaloerse blikken kijk ik naar jouw prachtige foto's en lees de vrolijke verhalen die je erbij schrijft. Jammer dat Paul weg is, en inderdaad hij is naar het, momenteel koude Nederland. De afgelopen dagen was het hier werkelijk Caribisch te noemen, ehem, maar inmiddels is het weer echt Hollands weer...zucht... Maar tegen de tijd dat jij er weer bent is het weer vast beter, mag ik hopen. Ik wens je nog een supertijd daar enne...tot gauw! Dikke zoen van mij

• 05 Mei 2012 - 13:05

M@ggie:

Lees net nog even dat je moeder en Linda komen!!!!!!!!! Superveel plezier samen! xxx

• 07 Juli 2012 - 10:26

HI: