Back in NL - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mandy Bonenkamp - WaarBenJij.nu Back in NL - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mandy Bonenkamp - WaarBenJij.nu

Back in NL

Door: mandybonenkamp

Blijf op de hoogte en volg Mandy

08 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

Hoi Allemaal,

Om mijn avontuur af te sluiten moet er natuurlijk ook een verhaaltje vanuit Nederland geschreven worden. Voor ik ga vertellen over het leven hier begin ik nog even bij de laatste week Curacao.

De allerlaatste week op Curacao was aangebroken. Een week vol met feestjes waar we overal voor de laatste keer naar toe konden. Woensdags op onze laatste stagedag hebben wij als stagiaires samen me een aantal begeleiders een wedstrijd softbal gespeeld tegen de afdeling pico plata. Op deze afdeling zitten mensen met zowel een psychisch probleem als een drugsprobleem. Het was een erg leuke wedstrijd waarbij de uitslag er niet toe doet ;p Als bedankje van de stage hebben we met zn alles samen gegeten. Na afscheid genomen te hebben op stage meteen door naar de stad om daar de wedstrijd Nederland – Duitsland te kijken. Deze wedstrijd hebben we bij het Wilhelmina plein gekeken. ’s Avonds stond het tmf cafe op de planning. Donderdag bij Cabana op het strand gelegen, ’s avonds cafe de tijd met jawel, weer ‘’stef’’ vrijdag voor de allleralleraller laatste keer genoten bij Cabana op het strand. Om de laatste dag af te sluiten een avondje in de Bermuda. Een aantal munten nog mee naar huis genomen om deze samen met Aike op te maken in de Bermuda in Eindhoven!!

Zaterdag. De dag van vertrek. De allerlaatste dingen in de koffer stoppen en wachten. Wachten tot we naar hato werden gebracht met een mooie grote roze bus. Op Hato waren ook Jaap en Lianne om ons uit te zwaaien. Samen met Nol nog even wat gedronken en toen was het afscheid nemen. Deze keer konden we niet met zn allen bij elkaar zitten. Ik zat gelukkig wel naast Caitlin. Na een vlucht van ongeveer 8,5 uur kwamen we op Schiphol aan. Helemaal op de achterste landingsbaan natuurlijk. Op naar de koffers. Dit duurde best wel lang helaas. Toen alle koffers er eenmaal waren ging het super snel en voor we het wisten stonden we alweer te knuffelen met de familie. Heerlijk gevoel om thuis te komen, al is Curacao zeker geen straf. Heel sneaky zaten daar ook Linda en Annuska van school op schiphol te wachten, en maar zeggen dat ze een reünie van Frankrijk hadden hahahaha.

Buiten bij Schiphol was het koud echt heel koud! In de auto naar huis steeds een appart gevoel dat je weer in Nederland bent en alles er na 5 maanden uit ziet alsof je niet weg bent geweest. In Vragender aangekomen stond het volgende feestje alweer te wachten; de Vragender kermis. Apart thuiskomen maar zeker leuk. Fijn iedereen weer knuffelen en veel kletsen. Raar is wel dat je niet weet wat je moet gaan vertellen, je hebt zoveel meegemaakt.

Inmiddels voel ik me al weer helemaal thuis in Nederland. Maar blijf het heerlijke Curacao nog wel een tijdje missen. Gelukkig heb ik herinneringen, verhalen en foto’s :)