Spaanse water, Playa forti en bezoek uit NL - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mandy Bonenkamp - WaarBenJij.nu Spaanse water, Playa forti en bezoek uit NL - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mandy Bonenkamp - WaarBenJij.nu

Spaanse water, Playa forti en bezoek uit NL

Door: mandybonenkamp

Blijf op de hoogte en volg Mandy

21 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Hee Allemaal,

De afgelopen weken weer super vette dingen gedaan dus weer tijd voor een nieuwe verhaaltje en om jullie jaloers te maken. Mijn verhaal begint bij twee weken terug. Toen zijn we op zaterdag naar de Sint Joris baai geweest. Hier worden dit jaar de kampioenschappen windsurfen gehouden. Het is echt een mooi plek, hier hebben ze namelijk allerlei dingen gemaakt van materialen die daar zijn aangespoeld. Na een paar uurtjes daar te hebben genoten van het mooie uitzicht zijn we naar het Spaanse water gereden. Hier waren we al eerder een keer geweest om te gaan varen. Dit keer gingen we nog iets veel leukers doen. We gingen namelijk Wake boarden. Eerst wist ik niet of ik het wel wilde/durfde met mijn knieën. Toen ik iedereen zag genieten op dat water wilde ik het ook proberen. Na veel oefenen, heel veel oefenen lukte het mij om ook te blijven staan op het board. Het was super leuk en vet om te doen. Voor de volgende dag hadden we playa forti gepland. De regen van die dag heeft ons niet tegen gehouden richting westpunt te vertrekken en ook vandaag iets super vets te gaan doen. Playa forti staat namelijk bekend om zijn rotsten en het er vanaf springen. Bij de rotsen aangekomen vond ik het toch wel een beetje eng worden en heb ik lang getwijfeld. Erik Ruiter die met camera klaar lag beneden heeft zijn training ook weer gehad door lang te moeten watertrappelen…. Hihi. Toen vond ik het tijd worden dat ik ging springen. Ach het was maar 10 meter… eitje! Het was echt een super vette kick om dit te doen wauw. Om het af te leren ben ik daarna nog maar een keertje gesprongen :) Verder deze dag getoerd bij westpunt en strandjes bekeken. Jammer dat het weer niet mee zat. Toen was het weer tijd voor een weekje stage met daarna een leuke week in het vooruitzicht. Op zaterdag ging ik namelijk naar Hato om mama en Linda op te halen. Zij kwamen hier een weekje vakantie vieren. Ik was erg benieuwd naar hoe mama het vliegen vond maar het was haar reuze meegevallen, gelukkig maar. Van stage mogen we 3 vrije dagen opnemen. Ik heb gekozen voor maandag, dinsdag en woensdag, dit kwam ideaal uit omdat we donderdag en vrijdag al vrij waren ivm hemelvaart. Voor mij een ook heerlijk weekje vakantie dus. Het was goed vertoefden in het Renaissance hotel. Prima bed, zwembad en strand. Wat wil je nog meer. Zondags even de stad in geweest en natuurlijk bij de beroemde brug geweest. Verder heerlijk bij het strand gezeten en gezwommen. Maandag zijn de stad in geweest en hebben we heerlijk op het terras aan de handelskade gezeten. Daarna zijn we naar Mambo gereden en daar hebben Linda en ik even getourt op een jetski super vet! De dinsdag was echt een super vette dag. We moesten ons namelijk om 08.00 uur melden voor het zwemmen met dolfijnen. Mama was vandaag de fotograaf. We waren in een groepje met zn 5en en hadden twee dolfijnen. Een vader met zn dochter van 3,5 super leuk. We mochten ze veel aaien en meezwemmen, best een appart gevoel. Daarna mochten we allerlei spelletjes met ze doen, grappig dat ze gewoon naar iedereen de gebaren luisteren. Het leukste vond ik het voortgetrokken worden door het water en het duiken naar beneden en dan doken ze met je mee. Super gaaf want dan zwommen ze onder je door! Verder die dag ff naar de Alberthein geweest, precies Nederland ;p en de rest op het strand doorgebracht. Woensdag ochtend moesten we ook weer vroeg uit de veren voor een dagje klein Curacao. Om kwart voor 7 waren we in de haven en gingen we op een mooi schip. De reis duurde ongeveer 2 uur. Aangekomen werd de reis beloond, echt een super mooi eiland, nog mooier dan de mooiste baai hier in Curacao. Met snorkelen ook nog schildpadden gezien, super gaaf. De rest van de dag heerlijk op het eiland van de zon genoten en een ritje op de banaan. De week was al weer op de helft, wat ging dat snel. Op donderdag hadden we een eiland tour gepland. Met mama en Linda ben ik toen richting westpunt gereden. De eerste stop was Shete Boka, een mooi park waarbij je het water op allerlei manier tegen de rotsten ziet klappen. Nadat we dit gezien hadden door gereden om de Christoffelberg heen naar het westelijkste puntje van het eiland. Ook nog even een stop gemaakt bij playa forti waar ik twee weken terug was gesprongen. Op de terug weg langs de andere kant van de berg nog gestopt bij de flamingo’s en een aantal strandjes als Cas Abou, grote knip en daaibooi. ’s Avond weer bij de handelskade op het terras gezeten. Vrijdag was een rustdag,we zijn even naar de struisvogelfarm geweest, even de stad in geweest en verder bij het strand van het hotel genoten. Helaas deze week geen cruise schepen gezien, wat erg jammer was. Zaterdag was het de allerlaatste dag waarbij we om 12 uur uit het hotel moesten zijn. Rond half 1 richting Hato vertrokken en om 2 uur mama en linda uitgezwaaid. De week was voorbij gevlogen. Nu zijn de laatste vier weken op dit mooie eiland ingegaan. We moeten nog 3,5 weken stage lopen en de laatste projecten zijn deze week en volgende week. Daarna is het genieten van de laatste dagen!

Tot snel (op de kermis!)

X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mandy

Actief sinds 15 Nov. 2011
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 16566

Voorgaande reizen:

29 Januari 2012 - 17 Juni 2012

Curacao!!

Landen bezocht: