Tien weken op Curacao! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mandy Bonenkamp - WaarBenJij.nu Tien weken op Curacao! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mandy Bonenkamp - WaarBenJij.nu

Tien weken op Curacao!

Door: mandybonenkamp

Blijf op de hoogte en volg Mandy

10 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Heej!

Leuk om de reacties te lezen op mijn waarbenjij.nu en over de foto´s op facebook. Erg leuk. Reacties op dit verhaal zijn natuurlijk ook weer welkom. Hopelijk zijn inmiddels alle kaarten die ik heb verstuurd aangekomen.

Waarschijnlijk kan ik weer wat mensen jaloers maken met de verhalen over mijn belevenissen hihi. De eerste 10 weken hier op Curacao zitten erop. Dat betekend ook meteen dat we op de helft zitten. De tijd is voorbij geloven, het voelt nog helemaal niet dat ik hier al zo lang zit. Lang daarentegen is nog wel ons ´´to do´´ lijstje…

Mijn verhaal begint weer bij twee weken terug. Die dinsdag was er weer een film avond op Mambo. Net als de vorige keer was ook deze film helaas geen topper, maar goed, het was weer een avondje genieten op het strand. Woensdag avond met de club naar Willemstad geweest voor een drankje. Heerlijk gezeten bij de pontjes brug en naar de bootjes zitten kijken, genieten! In het weekend zijn Caitlin en ik gaan logeren bij Moniek, een kamertje verder op. Lizanne had namelijk bezoek uit Holland. Het was erg gezellig, maar wel super warm met 3 op een kamer. Zaterdag ochtend zijn Moniek, Caitlin en ik wezen shoppen in de stad. Niet zomaar shoppen maar goud en fout shoppen! Nadat we een passende outfit hadden gevonden naar kokomobeach geweest. Super mooi strand en uitzicht. Ook hadden ze erg lekkere broodjes. Er was ook een schattig papegaaitje die koko heette, een erg toepasselijke naam. Heerlijk genoten op het strand die middag. ´s avonds ging het gebeuren. HET goud en fout, 80’s/90’s feestje op Mambo. Onze passende outfits aangetrokken en Erik zijn haar mooie kleurtjes hadden gegeven mochten een foto natuurlijk niet ontbreken. Vervolgens met de taxi richting Mambo. Een super leuk feestje en leuke muziek. Wat een lachen. Ook was Sharon Bonenkamp hier weer te vinden in haar outfitje en gezellig even een drankje gedaan. Helaas gaat Mambo verbouwen en was dit dus de laatste keer. Om 5 uur lagen we heerlijk in ons bedje. De zondag erna niet heel veel bijzonders meer gedaan. Heerlijk aan het strand gelegen bij Mambo. Niet verkeerd al zeg ik het zelf.

De stageweek was afgelopen week een korte, door Pasen hadden we na 4 dagen stage 4 dagen weekend, wat een genieten! Donderdag avond gegeten bij ons vaste stekkie Wilhelmina plein. Na het eten in Willemstad gebleven. Toen we even naar de overkant van de stad wilde voer net de bootjes brug open. Dus moesten we met het pontje naar de overkant. Ook wel grappig om mee te maken. We zijn even naar het hotel van mam en Linda gegaan om te kijken. Echt super mooi en luxe. Dat word een heerlijk weekje. Ook zagen we daar in het fort weer de mooie cruise schepen dier er lagen. Die echte grote met softbalvelden, voor 2000 mensen en zwembaden op het dak ;p Het leek ons echt super om daar een keer op te mogen om te kijken. Caitlin, Moniek en ik zijn er toen naartoe gelopen, we werden bij de poort gestuurd naar een ander mannetje. Deze vertelde ons dat er zo iemand kwam die daar over ging. Daar wilde wij wel even op wachten. Nadat we drie kwartier op een stoeprandje hadden gezeten kwam de man eraan. Het ging eigenlijk super gemakkelijk om het te regelen. Volgende week donderdag mogen we er zelfs al op. Super gaaf! We moeten nog even precies kijken wanneer we gaan want we hebben natuurlijk bolas op donderdag. De avond van Moniek kon door dit goede nieuws al niet meer stuk. WE zijn weer naar de andere kant van de stad gelopen naar cafe de tijd. Het was super gezellig en leuke mensen ontmoet. Thuis nog ff door gelachen om Erik die erg veel onzin uitkraamde. De volgende ochtend had iedereen het idee dat het zaterdag was, heerlijk om dan te bedenken dat het pas vrijdag is :) Vrijdags naar Kas Abou geweest, een strandje waar we al eerder waren geweest, heerlijk relaxt gedaan. ’s Avonds even wat wezen drinken in Willemstad. Zaterdag naar Mambo naar het strand geweest, ook dit was weer genieten. Heerlijk al die strandjes. ’s Avonds gingen we heerlijk eten bij Gouverneur. Een super mooi restaurant. Lizanne en Cyrille waren ook mee. Als afsluiter nog even gezellig een drankje gedaan bij de bootjesbrug. De volgende ochtend was het eerste paasdag. Om 09.00 uur stonden we paraat om paaseieren te gaan zoeken die haasje Willems verstopt had. Aansluitend een lekker paasontbijtje gehad. ’s Middags was het tijd voor de struisvogel farm. Toen we aankwamen moesten we drie kwartier wachten op de volgende tour, een kleien tegenvaller. Maar het wachten werd beloond, om 15.00 uur hadden Caitlin, Moniek en ik een privé tour over de farm, de hele wagen voor ons alleen. Wat een topper was de man van de rondleiding, al praatte hij wel echt super snel. Veel struisvogels gezien in verschillende maten, kleuren, en leeftijden. Mooi om te zien. Je kon er zelfs op een struisvogels rijden, maar dit hebben wij maar overgeslagen. Wel hebben wij struisvogels gevoerd, en zijn we op een ei gaan staan. Best een beetje eng maar ook weer super grappig. Een geslaagde middag kunnen we wel zeggen. ´s avonds gingen we naar Wet n Wild op Mambo voor een feestje. Maandag ochtend vroeg uit de veren en stonden we om 08.15 paraat om voor de tweede keer te gaan duiken. We gingen met Lizanne, Cyrille, Caitlin en ik. Het was weer een super mooie duik. We gingen tot 12 meter. Vandaag hele bijzondere vissen gezien, echt een hele grootte dikke maar ook hele lange dunne heel apart. Ook deze keer een weer een zeeschildpad gezien :) Helaas geen foto´s van onderwater, misschien maar beter, dan zouden jullie veel te jaloers worden. ’s Middags zijn Caitlin, Erik, Moniek en ik naar de film geweest. Hier in curacao betaal je voor de film 12,50 gulden dat is ongeveer 5 euro. Een koopje dus, en dat niet alleen je krijgt er zelfs nog gratis popcorn bij. De film die we gezien hebben was American pie renunion. Een leuke film, wat zeker een aanrader is. Voor we het wisten was ons lange weekend alweer voorbij, wat een genieten was dat! Hopelijk hebben jullie allemaal ook een leuk paasweekend gehad en niet teveel eieren gegeten!

Bekijk nog ff de foto’s en laat weer ff een reactie achter! Thanks

XXX

• 10 April 2012 - 06:30

José Stronks:

Ha Mandy, mooi verhaal! Mooie foto's!
    Al zijn we pas terug van vakantie, heb er al weer zin in!! Fijne tijd nog!! Groetjes.

• 10 April 2012 - 10:15

Trees:

Hee Mandy, mooi verhaal. Nog veel plezier daar en wat leuk dat Carin en Linda bij je op bezoek komen. Super!!
    gr Trees