The final - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mandy Bonenkamp - WaarBenJij.nu The final - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mandy Bonenkamp - WaarBenJij.nu

The final

Door: mandybonenkamp

Blijf op de hoogte en volg Mandy

11 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Hallo Allemaal,

Hier schrijvend weet ik dat dit het laatste verhaal is dat ik voor jullie schrijf vanuit een heerlijk Korsou. Het avontuur is bijna ten einde, en wat was het genieten.

Naast veel leuke dingen zijn we hier ook echt aan het werk geweest. Na vele weken van voorbereiden vond op woensdag 23 mei het eerste evenement van Caitlin en mij plaats. Het was een open water zwemwedstrijd die we organiseerde voro de special olympics. Voor deze wedstrijd hadden we een toplocatie geregeld enwel Wet ´n Wild op Mambo Beach. Het was een zeer geslaagd evenement waarbij de deelnemers veel plezier hebben beleefd en waar mooie prestaties behaald zijn. Aan het einde van het evenement kregen we te horen dat we ons moesten melden bij de studio van dolfijn fm. Hier werden Caitlin en ik geintervieuwd door dj Maarten Schakel over wat we hier op het eiland doen en speciaal wat we vandaag hadden gedaan. Best appart dat je weet dat je live op de radio te horen bent in heel Curacao… De volgende avond zijn we naar de movies geweest. Deze keer gingen we naar ´´the dictator´´ echt een super leuke film en zeker een aanrader voor jullie als deze in Nederland uit komt. Ons weekend bestond op zaterdag uit een heerlijke dagje strand. ´s avonds gegeten bij zanzibar waar we Kelly tegen kwamen en zei vertelde dat ze morgen edcht iets super cools zou gaan doen. Ze vroeg of er wat van ons warden die dat ook wel wilden. Toen ik het hoorde wat ik meteen echt super enthousiast zo gaaf vond ik het. Nu zijn jullie vast benieuwed wat het dan eigenlijk was, nou dat ga ik jullie nu vertellen. Een aantal van jullie zal ik jaloers maken maar een aantal waarschijnlijk ook zeker niet. Samen met Erik ging ik die zondag op pad. We hadden bij Kelly afgesproken en vertrokken toen naar de grote, 55 meter hoge Julianabrug. Samen met een andere grote groep hesen we ons in ons klimtuigje. Best wel zenuwachtig werd ik ervan. Na het klimmen van een helling en het oversteken van deze grote hoge brug via een klein trapje naar beneden de brug in. Wat was het daarbinnen warm zeg.. pff het leek echt wel een graat of 60 na een flink stuk lopen in de brug en de auto´s boven je hoofd horen rijden kwamen we ongeveer in het midden van de brug aan. Dit was de plek waar het ging gebeuren, ABSEILEN van 45meter hoogte. WauW super cool. Omdat Erik en ik als laatste bij de groep waren gekomen waren wij ook als laatste aan de beurt. De vele mensen voor ons met veel angst en gilletjes op het moment van los laten maakte me wel wat zenuwachtig. Na ongeveer 3 uur in de hete brug van 60 graden te hebben gewacht was het dan mijn beurt. Door een klein rond gat in de muur van de brug moest je naar buiten klimmen. Vanaf daar stond je op een klein randje en moest je jezelf met gestrekte benen laten zakken. Op het moment dat de instructeur zou zeggen ´´los´´ moest je je voeten laten vallen, en daar bungelde je dan op 45 meter boven de grond. Echt super vet, wat een uitzicht. Beetje voor beetje het touw laten zakken en intussen genieten van het mooie uitzicht. Veilig op de grond het ik nog even nagenoten van de kick Wow! Dit is echt wel een van de coolste dingen die ik hier gedaan heb op Curacao.

De daarop volgende stage week was de week van het kamp voor totolika. Het laatste project dat we voor school moesten maken. Omdat wij deze week ook gewoon naar Capriles moesten was het veel heen en weer toeren van westpunt richting huis. Die vrijdag avond naar cafe ´´de tijd´´ geweest. Na een paar rondes mexen kwam stef op tafel.. jaja ze kennen hier ook stef stunt piloot. Geniaal! De shotjes die de kleuren van de regenboog hadden gingen er prima in. Zaterdag lekker een dagje rustig op het strand gelegen. Zondag gingen we met de groep naar klein Curacao. Hier was ik met mama en Linda al eerder geweest. De zee was ons dit keer alleen minder goed gezint en speelde erg met de boot. Zoals veel mensen voelde ik met ook niet kiplekker op de boot. Gelukkig heb ik alles wel binnen kunnen houden, wat je helaas niet van iedereen kon zeggen. Aangekomen op het eiland was het weer genieten. Zo mooi ech niet te geloven. Een dagje chill op het strand + een heerlijke barbecue wat een vakantiegevoel ;) Ook dit weekend was zoals alle weekenden voorbij gevlogen.

Na een ‘goed’te hebben gekregen als eindbeoordeling op stage heb ik afgelopen maandag mijn assessment opgestuurd, dit houd in dat alle opdrachten voor school en stage zijn afgerond, een heerlijk gevoel! Woensdags ook delaatste keer zwemmen gegeven waardoor ook de special olympics nu volledig afgerond zijn. Op donderdag hadden we onze eindsportdag op Capriles. Een week vol eindlessen.

Het laatste weekend hier op dit eiland was daar. Vrijdag avond hebben we ons gele CIOS shirt verbrand als eerste afscheidsritueel van dit eiland en daarnaast de sport van Curacao gespeeld, domino.Het spel is zeker niet zo makkelijk als het lijkt van steentjes aan elkaar leggen. Op zaterdag was het dan zover, de eerste wedstrijd van Nederland. We zijn met de meiden naar Cabana geweest om daar de wedstrijd op het strand te kijken, wat een genieten op het strand, de wedstrijd helaas minder. ´s avonds zijn we met jongens van het leger uiteten geweest. We hebben eerst een rondleiding op de kazerne gehad, ze hebben het prima voor elkaar daar. Na een heerlijke maaltijd aan het water naar cafe ´´de tijd´´ geweest om daaar weer stef de gaan spelen. Het blijft een heerlijk spel :) daarna door naar de bermuda, helaas waren wij zo vroeg dat deze nog gesloten was. Toen werd plan B in actie gezet. Terug naar de kazerne om daar een film te gaan kijken, Project X. De lounge banken zaten daar zo lekker dat je er bijna spontaan van in slaap viel. De volgende dag naar Westpunt gereden om daar nog even te genieten van de mooie blauwe zee, het witte strand en de palmbomen van Cas Abou, wat een heerlijk eiland. ’s Avonds was het voor ons de laatste keer naar Wet ’n Wild op Mambo. Het was een heerlijk weekend!

De laatste week hier op dit prachtige eiland lopen we nog t/m woensdag stage en dan de laatste twee dagen nog even genieten en vakantie vieren! Wat een super gaaf avontuur was dit! Leerzame stage, leuke mensen ontmoet en natuurlijk genoten van dit prachtige eiland :)

De maanden hier zijn voorbij gevlogen. Ik kan met nog goed herinneren dat ik zelf amper kon beseffen dat ik daadwerkelijk naar Curacao zou gaan voor 5 maanden. Nu de laatste week is aangebroken kijk ik terug op een super leuke en leerzame ervaring. Wat een mooie tijd was dit!

Allemaal bedankt voor het volgen van mijn verhalen en hopelijk hebben jullie met plezier gelezen over mijn avontuur. Zaterdag om 13.30 uur sta ik met een koffer vol met nieuwe ervaringen en mooie herinneringen over dit avondtuur op Hato. Om 16.00 uur vertrek het vliegtuig naar Nederland om zondag om 07.00 uur op Schiphol te landen. Ik kijk er naar uit om jullie allemaal weer te zien! Tot snel! Heel snel ;)

Geniet even van de foto’s en reacties vind ik leuk;)

XXX


  • 11 Juni 2012 - 21:19

    Mayke:

    Mandy!! Wat fijn dat je het goede weer mee neemt naar de kermis! Geniet nog se laatste daagjes en ik zie je zondag (of in elk geval je gebit)

  • 12 Juni 2012 - 05:28

    Monique:

    Mandy!! Genietse nog even en zie je op de kermis!!

  • 12 Juni 2012 - 10:22

    Pascal Mokkink:

    Leuk zeg! Geniet van je laatste dagen super mooi weer en relaxen :)

  • 12 Juni 2012 - 11:25

    Marietje:

    Mandy, een goede terug reis!! en het was een goede beslissing om deze stage te doen, zoals ik in je verhalen lees. tot gauw!

  • 12 Juni 2012 - 11:44

    José Stronks:

    Ha Mandy, nog ff genieten en je bent weer in Vragender, ook heel mooi toch? Was weer een mooi verslag met mooie foto's! Goeie vlucht terug en tot kijk!

  • 12 Juni 2012 - 14:12

    Karlijn:

    hey cick,

    Ik ben zo jaloers op jou...kijk ff hoe bruin je bent..dat abseilen vet gaaf man..de maanden zijn hier wat minder snel gegaan maar dat zal wel liggen aan het feit dat hier niks nieuws gebeurd...tijdens volleybal wel mijn ballenmeisje gemist..maar goed volgens mij krijg ik die ook niet meer terug.. ik weet dat ik een beetje laat ben met reageren maar beter laat dan nooit zal ik maar zeggen..waarschijnlijk hoor toch straks allemaal leuke verhalen van je tijdens de trainingen...ik begrijp dat je met "stef"je drankpeil omhoog hebt gehouden dus met de kermis kun je gewoon lekker meedoen...

    Nou ik weet niks meer te melden dus ik wacht op je tijdens de kermis..geniet nog ff van je laatste week..

    kus mij

  • 12 Juni 2012 - 20:10

    M@ggie:

    Hee mandy, jaaaa het aftellen is begonnen, maar voor al je vriendinnetjes hiero dus ook! Eindelijk kom je terug! We hebben een heus dorpsfeest voor je georganiseerd, overal hangen al vlaggetjes voor je :-D, hahaa....Goeie reis terug straks, enne wi-j drinkt d'r een paar op! xxx Maggie

  • 13 Juni 2012 - 21:36

    Els:

    hoi mandy leuk en leerzame stage voor ons mooie verhalen tot gauw goede vlucht zzzzondagggg


  • 13 Juni 2012 - 21:36

    Els:

    hoi mandy leuk en leerzame stage voor ons mooie verhalen tot gauw goede vlucht zzzzondagggg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mandy

Actief sinds 15 Nov. 2011
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 16557

Voorgaande reizen:

29 Januari 2012 - 17 Juni 2012

Curacao!!

Landen bezocht: