Vertrek Amsterdam - Aankomst Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mandy Bonenkamp - WaarBenJij.nu Vertrek Amsterdam - Aankomst Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mandy Bonenkamp - WaarBenJij.nu

Vertrek Amsterdam - Aankomst Curacao

Door: mandybonenkamp

Blijf op de hoogte en volg Mandy

30 Januari 2012 | Nederland, Amsterdam

Hallo Dushi's,

Ons allereerste berichtje vanuit een regenachtig Curacao om ja ja 8.00 uur 's ochtends plaatselijke tijd. Gisterochtend 29 januari begon ons avontuur, om 6 uur verzamelde we op schiphol bij het meetingpoint voor een vlucht van 12 uur waarbij we een tussenstop hadden op Sint Maarten. Na een kop koffie en thee en het inchecken van de bagage wat foutloos ging (Hé Lizanne, Erik en Luke? Zij hadden teveel gewicht.) kwam het afscheid. Rond 7.15 uur gingen we door de douane, ook foutloos, we liepen naar D terwijl we naar F moesten, dit was helemaal aan de andere kant van de gang. Maarja, het was nog vroeg hé. Een erg lange rij bij het inchecken, 2 woorden 9 letters, duurd lang! Doordat het zo lang duurde liepen we een vertraging op van 20 minuten, wel kwamen we een half uur eerder dan verwacht aan op Curacao! We hadden de wind mee. De vlucht is goed verlopen, mooie foto's maar het duurde echt heel erg lang. Bij de tussenstop in Sint Maarten waren wij er wel al klaar mee, een uur wachten en daarna nog 1,5 uur vliegen. Ook het eten was niet geweldig, de spelletjes in het vliegtuig waren echter wel leuk!

Om 15.30 uur aangekomen op Curacao stond Nol (onze begeleider vanuit school) klaar met zoute koekjes en water. Het was lekker weer, 29 graden, zon en een windje. Toen vertrokken we naar Noord Zapateer, ons onderkomen voor de komende 4,5 maand. Meteen heel Curacao gezien door een toeristische route over de Wilhelminabrug. Iedereen was uitgeput, we hebben boodschappen gedaan en weer het hele eiland gehad omdat er maar 1 supermarkt open was en ze niet wisten welke. We hebben brood gegeten en hebben onze bedjes gereed gemaakt, daarna zijn we om 21.00 uur al onze ogen gaan sluiten.

Vandaag gaan we met Nol op pad om geld te pinnen, omvormers te kopen zodat we onze dingen op kunnen laden, shirtjes regelen en als het weer mee zit nog even lekker zwemmen!
Morgen is onze eerste stagedag.

Veel Liefs,

Caitlin & Mandy

• 30 Januari 2012 - 20:26

Mayke!!!!:

Mandy :) Fijn dat je goed overgekomen bent :) ik kijk uit naar onze skype momentjes en naar je verhalen.. Leuk leuk, en wij hier maar kou leiden met het vriezen... Have Fun!!

• 31 Januari 2012 - 17:04

José:

Ha Mandy,
    Flinke vlucht hè? Nu genieten en nogmaals succes met je stage, ben benieuwd naar de verhalen!
    Groet`n.