Eerste week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mandy Bonenkamp - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mandy Bonenkamp - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: mandybonenkamp

Blijf op de hoogte en volg Mandy

07 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

Bon Tardi!

Hier mijn tweede verslagje voor mijn waarbenjij.nu vanuit het zonnige Curacao! De eerste week zit erop. Een week met veel nieuwe indrukken.

Laat ik maar gewoon beginnen bij de eerste dag..

Maandag zijn we met Nol (docent van school) Willemstad in geweest om een aantal dingen te regelen. En om natuurlijk de weg een beetje te leren. In Willemstad even lekker op een terrasje gezeten valk bij de bootjes brug. Echt een leuke brug, die je ook voelt bewegen als je er overheen loopt. Caitlin en ik hebben ook even met de brug mee gevaren, deze vaart opzij als er schepen doorheen moeten.

Het was afgelopen week erg druk in huis. We waren met 13 man en dat is echt wel veel. We sliepen met zn 6en op een luchtbedje in de woonkamer, niet echt comfortabel maar goed we hebben het overleefd. Dinsdag de kennismaking gehad op de stage. We maken veel uren op Capriles, een psychiatrische instelling voor mensen met drank en drug problemen. Ze zitten daar voor opname van verschillende duur, het kan 3 maanden, 2 jaar of voor altijd. Er zijn verschillende afdelingen en ook de leeftijden variëren erg. Het zijn allemaal leuke en gezellige mensen waar je leuk mee kunt kletsen. Daarnaast doen we ook de special olympics, dat zijn activiteiten voor mensen met een verstandelijke beperking. Activiteiten als bowlen, zwemmen en boccia. Woensdag heerlijk ons eerste strandje bezocht samen met de oude groep. Erg mooi. De foto’s worden bijgevoegd. Echt een heerlijk strandje. Fijn gesnorkeld en mooie vissen gezien natuurlijk ook ff in de zon gelegen, maar nog niet echt bijgekleurd. Jammer dat het wel een half uur rijden is naar het strand. Maar hierdoor wel de flamingo’s gezien.

Donderdag en vrijdag begonnen we met de stage. Door de reorganisatie is alles een beetje onduidelijk en is er nog geen planning voor ons wanneer we welke groepen of individuen les gaan geven. We vermaakten ons met dammen en domino. Ook leuk om te vertellen is dat ik en Caitlin met een groepje zijn wezen zwemmen in zee, heerlijk toch als dat bij je stage hoort :)

Vrijdag avond leuk wezen stappen in de Bermuda met de oude groep. Daar kwam ik zowaar ook Sharon Bonenkamp tegen :p haha. Zaterdag was het afscheid van de oude groep. We hebben ze naar HATO het vliegveld gebracht en zijn daarna Willemstad nog weer even in geweest. Daarna was het tijd voor de reuze schoonmaak van het huis, en natuurlijk het inrichten van ons eigen kamertje! Dat voelt echt fijn. Zondag weer heerlijk naar een strandje en s avonds met de meiden gezellig wat gedronken bi j Pampus.

Afgelopen week ook al met een aantal mensen even geskypt, erg leuk :) Ook ken ik al een paar woordjes Papiaments, erg handig. Maar een lastig taaltje is het wel!

Bekijk nog even de bijgevoegde foto’s, is de moeite waard. (wil jullie niet jaloers maken:p)

Ajoo! X

• 07 Februari 2012 - 01:06

Sharon:

Zal ook even in mijn verslag zetten dat ik jou ben tegen gekomen! Hahaha tot de volgende keer ;)

• 08 Februari 2012 - 09:52

Trees:

Hee Mandy Leuk verhaal en prachtige foto's . Jij komt daar die 5 maand wel door, met zo'n lekker strand dichtbij.
    Succes met je stage en veel plezier.
    Groetjes van ons allen.