Film, Shete Boka, Voetbal, Strand en Duiken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mandy Bonenkamp - WaarBenJij.nu Film, Shete Boka, Voetbal, Strand en Duiken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mandy Bonenkamp - WaarBenJij.nu

Film, Shete Boka, Voetbal, Strand en Duiken

Door: mandybonenkamp

Blijf op de hoogte en volg Mandy

26 Maart 2012 | Nederland, Amsterdam

He Dushi’s

Het is weer tijd voor een nieuw verhaaltje van mij vanuit een nog steeds heerlijk Curacao! Ik schrijf tot nu toe steeds om de twee weken een verhaaltje en probeer dat vol te houden om jullie op de hoogte te houden. Reacties op mijn verhalen blijven welkom, dat vind ik leuk om te lezen :) Ook geniet ik van de leuke Skype momentjes, super leuk!

Op stage gaat het nog steeds super. De les opdrachten schieten al mooi op. Inmiddels zijn we ook druk met de voorbereidingen van toernooien en kampen die we moeten organiseren. Hier zijn we de komende tijd ook nog druk mee bezig.

In het verhaal van Sharon Bonenkamp las ik dat de remmen van hun scheurijzer het hadden begeven. Het toeval wil dat ook de remmen van onze groene knakenbak het begeven hebben. Remmen zijn hier in curacao geen overbodige dingen, met het rijgedrag hier. Gelukkig kregen we de auto van de monteur om in het weekend mee te toeren. Wat een luxe, heerlijk zachte stoelen, druk op de knop en de deur gaat open, radio en airco ;)

Laten we beginnen waar mijn vorige verhaal geëindigd is, de dag na de Christoffel berg. Wat echt super mooi was. Ik mag niet klagen over het herstel van mijn knie na die dag. Ik had die zaterdag wel last maar zondags was het gelukkig weer zo goed als verdwenen. Die zondag was de planning strand maar het weer zat niet mee, de voorspellingen voor de hele week waren niet zo mooi. Erg jammer dat het al twee weekenden slecht weer is voor het strand. Ik moet namelijk weer nodig in de zon om mijn kleurtje een beetje bij te houden. Die zondag dus ook niet zo veel bijzonders gedaan. ´s avonds naar Mambo, Wet n Wild geweest, de rosé smaakte goed, maar op tijd thuis want de stageweek stond weer voor de deur.

Op dinsdag avond na de bowling gingen we naar Mambo. Hier draaien ze iedere dinsdag avond een film op het strand. Deze week was het New kids Turbo. Niet de beste film die je kunt bedenken maar het kijken naar een film op het strand vanaf een strandbedje maak veel goed! Echt een vakantiegevoel, heerlijk.

In het weekend op vrijdag avond met de meiden naar Willemstad geweest voor lekkere cocktail. Terug bij huis nog gezellig gezeten met het bezoek van de jongens. Zaterdag ochtend naar de duikschool geweest om daar afspraken te maken. Volgende week gaat het gebeuren, super veel zin in. Hoe het was lezen jullie verderop in het verhaaltje ;p ´s middags naar Shete Boka geweest. Dit is bij westpunt en hier kun je de golven mooi tegen de kust zien slaan. Het was echt super mooi. Er waren 4 verschillende plekken. De golven sloegen in een soort van kloof en deze spuugde dan een fontein terug. Het zoute zeewater kon je zelfs proeven. Ook was er een grot waarin je het water kon zien. Als je daar staat te kijken word je er gewoon stil van, zo mooi is het. De maaltijd was uiteten bij ´´de kleine wereld´´ dit is een eettentje wat niet voor herhaling vatbaar is, mede door de vriendelijke bediening…. Die avond werd er bij Sentro Deportivo Korsou, SDK een wedstrijd gevoetbald, op het hoogste niveau van Curacao. Wij waren wel benieuwd naar het voetbal talent hier en uit bronnen hoorden we dat het een mooie spannende wedstrijd zou worden. De wedstrijd begon om 21.00 uur en de entree was 6 gulden, dat is minder dan 3 euro, daar kun je het dus niet voor laten. De nummer 1 van de competentie speelde tegen de nummer 2. Tijdens deze wedstrijd was er veel te zien behalve goed voetbal. Een keeper viel geblesseerd uit en er werden 3 rode kaarten gegeven. In het publiek waren wij 5 ongeveer de enige blanken. Het was wel grappig tussen allemaal coaches te zitten en mensen die het beter dachten te weten en dus flink aan het schreeuwen waren. Een paar flinke big mama´s tetterde flink in je oren. De uitslag van de wedstrijd was uiteindelijk 5-0 voor de rode, de nummer 1 uit de competitie. Zondag begon de dag een beetje bewolkt, maar de zon kwam er steeds beter door. Eindelijk dus weer een dagje strand. We zijn naar Mambo geweest, en hebben daar weer een beetje aan ons kleurtje gewerkt. De zon brandde flink dus lekker in het water volleyballen is dan heerlijk. Die avond wezen eten bij het Wilhelmina plein, een echte aanrader waar we best vaak te vinden zijn en een goede afsluiter van het weekend is.

Uit verschillende betrouwbare bronnen had ik vernomen dat Ton en Danielle Fox op Curacao zijn… Helaas was de tijd te kort om elkaar te spreken en een drankje te doen.

Zoals al werd vermeld aan het begin van dit verhaal zouden we gaan duiken. Gisteren was het dan zover. Om 9 uur moesten we aanwezig zijn. Ik had er super veel zin in. Nadat we onze mooie pakje hadden aangetrokken en materialen hadden verzameld begon een lange uitleg over materiaal, manieren van klaren van de bril en natuurlijk over het ademhalen. We konden eigenlijk niet wachten tot we het water in mochten. We gingen met zn vieren + een instructeur. De duik was echt super. We zijn maar 6,5 meter diep geweest maar super mooie dingen gezien. Veel verschillende mooi gekleurde vissen, super mooi koraal en als toppertje twee schildpadden. We konden tot ongeveer een meter afstand bij ze komen, super super super gaaf om een zeeschildpad in het echt te zien! Het is heerlijk in het water te liggen en gewoon om je heen te kijken wat er allemaal te zien is, gewoon genieten! Ik raad iedereen aan om te gaan duiken. Duiken op curacao ga ik zeker nog een keertje doen :) Na het duiken zijn we naar playa cas abau geweest. De weg ernaar toe was heuvelig en een stukje zandweg. Wat we daarna zagen was echt super mooi. Wit strand en super blauwe zee. Heerlijk genoten van een middagje strand. Die avond waren we uitgenodigd bij de pool party van me nichtje, Sharon Bonenkamp! Zij woon in huize Ananas. Ook ontdekt dat het super dicht bij ons huis is, nog geen 10 minuten rijden. Ondanks dat het een poolparty was zijn wij niet in bikini ernaartoe gegaan. Dit had ik beter wel kunnen doen. Bij aankomst waren ze bezig om Sharon het water in te duwen, ik was de beroerdste en heb even een handje geholpen. Toen ze weer op de kant was, was ik aan de beurt en belande ik in het water. Best wel koud eigenlijk. En alsof dat nog niet genoeg was werd ik er nog een keer ingegooid, dit maal door Sharon Bonenkamp en Sander Slutter! Zei kunnen in ieder geval iets verwachten tijdens de Bonenkampjes dag 2012!! Zondag waren we weer vroeg van de partij voor een dagje strand. We zijn naar port marie geweest. Ook weer een plaatje! Heerlijke afsluiter van het weekend!

Als laatste nog even een huishoudelijke mededeling! De afgelopen week heb ik ook aan jullie gedacht, ik ben druk bezig geweest met het schrijven van kaarten. Dus wie weet brengt de postbode binnenkort een kaartje uit Curacao!

Geniet van de foto’s en laat ff een berichtje achter!

Doeidoei!








  • 26 Maart 2012 - 08:10

    Nicol:

    Hee Mandy,

    Super leuk verhaaltje en gaaf man wat je allemaal gedaan hebt! Je hebt het over een niet zo'n bruin kleurtje?? Nou wat ik bij AIke zag met skype was je toch echt wel een beginnende neger! hihi
    Veel plezier nog!!

    xx

  • 26 Maart 2012 - 11:26

    Mevrouw Olyslager:

    Heey mandy,
    weer een leuk verhaal. En je hoeft je volgensmij niet te vervelen daar, genoeg te doen:D en als je weer terug bent in vragender, en een mooi potje voetbal wilt zien moet je maar bij ksv dames 2 komen kijken:P leuk van het duiken, lijkt me ook bruud, tenminste als de haaien uit de buurt blijven. ben benieuwd wat je allemaal nog meer gaat beleven

  • 26 Maart 2012 - 11:27

    Mevrouw Olyslager:

    Dan ben ik vast die betrouwbare bron:P en maar zeggen dat ik wat verzin haha.

  • 26 Maart 2012 - 11:31

    Sharon Krabben:

    Hey Mandy!!

    Weer een leuk verhaaltje!! Niet te bruin worden!! Aan de foto's te zien ben je dat al behoorlijk!

    Veel plezier nog! Hopen dat het skypen binnenkort wel door kan gaan!

    xxx Sharon

  • 26 Maart 2012 - 12:46

    Mevrouw Van Ruitenbe:

    Mijn naam past er niet eens in, maar goed. Voor degene die het niet weten het moet van Ruitenbeek zijn.
    Leuk verhaaltje Mandy! Maar wat hadden we nou gezegd over die enters??
    Misschien kan jij ook wel wat in je postvak verwachten. Maar dat is nog een verrassing dus je weet maar nooit.
    Geen haaien daar?

  • 26 Maart 2012 - 17:27

    Marietje:

    Wat een gezelligheid daar op Curacao,blijf genieten!!!


  • 26 Maart 2012 - 20:32

    Margret:

    Aaaaaaaaaaaah wat ziet dat er allemaal goed uit Mandy en wat ongelooflijk fijn dat je het zo leuk hebt. Dat valt dan weer thuis straks vies tegen;-) hahaha!

    Dikke zoen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mandy

Actief sinds 15 Nov. 2011
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 16566

Voorgaande reizen:

29 Januari 2012 - 17 Juni 2012

Curacao!!

Landen bezocht: