De eerste 4 weken! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mandy Bonenkamp - WaarBenJij.nu De eerste 4 weken! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mandy Bonenkamp - WaarBenJij.nu

De eerste 4 weken!

Door: mandybonenkamp

Blijf op de hoogte en volg Mandy

27 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

Hoihoi,

De eerste maand zit er alweer op. Een maand waarin we al veel dingen hebben ondernomen, en waar ik jullie graag over wil vertellen. En niet om jullie jaloers te maken…. Op de stage gaan de dagen snel voorbij. De ene gaat wel wat sneller dan de ander maar het is goed te doen. De lessen gaan goed en ook de cliënten zijn leuk. Met de special olympics zijn we de komende weken wel druk omdat allemaal goed op de rit te krijgen, zoals wij dat graag willen, maar dat komt goed.

We hebben de afgelopen dagen veel regen gehad. En als het hier regent, regent het ook echt. Het komt dan met bakken naar beneden en iedereen blijft thuis of in de auto zitten tot het weer droog is. Aangezien iedereen dat doet, hebben wij ook maar even gewacht in de auto op stage, want ja, we moeten ons toch een beetje aanpassen aan de mensen hier ;p

Vrijdag 17 februari was Lizanne jarig en dus tijd voor een feestje. We hadden het huis versierd met slingers en ballonnen. Die avond gingen we uiteten bij ‘’ de tropen’’. We hadden als verassing om haar stoel te gaan versieren, helaas was er 10 minuten voor vertrek iemand die haar waarbenjij.nu aan Lizanne liet lezen om te controleren op typfouten waarin ze al had getypt over de versierde stoel, weg verassing… maargoed het was erg gezellig. Hier weer thuis deden we het spel kingsen, en heb ik Vikingen geïntroduceerd. Deze kende niemand en het was een groot succes die zeker mensen gaan gebruiken. Vervolgens met de taxi naar de Bermuda om de avond af te sluiten.

Zaterdag ochtend zijn Moniek, Caitlin en ik naar DE dierentuin van Curacao geweest. De entree was gratis, en ze hadden maar liefst één leeuw, een paar apen, een krokodil, flamingo’s, veel vogels, schildpadden en een paard. Binnen een uur stonden we weer buiten maar dat mocht de pret niet drukken. Toch leuk om hier een keer een dierentuin te zien. Die middag zijn we naar het strand geweest. De Jan Tiel baai om precies te zijn. Nadat we hem eenmaal gevonden hadden zagen we een mooie baai maar erg druk en heel toeristisch. Leuk om een keer geweest te zijn maar dat was het ook. Die avond Hollandse carnaval gevierd in café ‘’ de tijd’’. De meiden gingen verkleed als piraat en de Erik en Luke gingen als snorkelaars inclusief flippers. De weg ernaar toe was al lachwekkend om ze op hun flippers te zien, dit ging verassend lang goed, tot aan de deur van de kroeg. Hier struikelde ze en vielen ze naar binnen. De entree was gemaakt haha. Een leuke gezellige avond gehad. De volgende ochtend gingen we de carnavalsoptocht kijken, dit keer de volwassenen carnaval. De optocht zou om 10 uur beginnen. Wij besloten rond 13 uur te gaan, en bij aankomst bleek dat de optocht nog niet eens was begonnen. Weer veel mooie pakken en grote groepen gezien. Er deed zelfs een Nederlandse wagen uit Limburg mee. De wagens verder waren niet heel bijzonder, het gaat hier in Korsou vooral om de pakken. Maar wat was het heet en wat duurde het lang, ook deze stoet hebben we niet afgekeken…. Dus zijn Caitlin, Moniek en ik nog even Willemstad in geweest en hebben daar even wat gedronken. Die avond was het plan om uiteten te gaan. Dit was lastiger dan gedacht aangezien bijna alles in Willemstad dicht was door de carnaval. Uiteindelijk is het de grote gele M geworden waar we gegeten hebben. Maandag hadden we een heerlijk dagje vrij van stage door de carnaval. We zijn toen naar Mambo Beach geweest en zijn wezen jet skiën. Dat was echt zo gaaf. Dat wil ik zeker nog een keer doen. Heerlijk vol gas racen over het water. Echt een kick vooral de vlieg momentjes over de golven. Ik ging samen met Lizanne zodat we allebei een kwartier konden rijden en een kwartier achterop konden zitten. Het zout in me ogen en de spierpijn die ik heb is het zeker waard. :) Dat ik een beetje verbrand was hebben een aantal mensen wel op de Skype gezien, en nog even benadrukt haha, gelukkig is het inmiddels veranderd in de kleur bruin, heerlijk!

Toen was er weer een nieuwe stageweek die voorbij vloog, en stond het weekend weer voor de deur.

In dit weekend zijn we naar de grotten van Hato geweest. Wij dachten dat dit heel wat was, maar het viel uiteindelijk toch een beetje tegen. We gingen de grot in en het was erg warm en benauwt. We kregen een rondleiding in het Engels en er werd veel verteld over de stalagmieten en de stalactieten die de grot had. Er vlogen ook veel vleermuizen door de grot. De rechter kant van de grot noemden ze de fantasie grot, hier kon je verschillende hoofden/beelden zien in de rotsen met een beetje fantasie. Zo zag je bijvoorbeeld een piraten hoofd, standbeeld van Maria en een slapende reus. Na de grotten doorgereden naar Kleine Knip, ofja dat was de bedoeling. De route verliep iets anders en we kwamen bij een onbekend baaitje uit. Daar fijn gelegen en een beetje gesnorkeld. Er zwommen hele mooi vissen. Die avond hadden we weer een meiden avondje. Na het maken van een aantal foto’s, die niet allemaal geschikt zijn voor waarbenjij.nu of facebook gingen we de stad in. Nergens was leven te bekennen, en dat op zaterdag avond. Van de ene naar de andere kroeg hebben we het toch nog tot half 1 vol gehouden van huis weg te blijven. We hebben erg gelachen met zn allen ondanks dat er weinig te doen was. Het was een zeer geslaagde avond. Zondag ochtend zijn we met de meiden naar de kerk geweest. We wilden wel eens zien hoe dat hier ging en vooral het zingen waar het hier om bekend stond. Bij de kerk aangekomen werden we behandeld als VIP. We werden door iedereen welkom geheten en kregen een plek aangewezen waarbij we het konden volgen door een koptelefoon waardoor iemand het naar het Nederlands vertaalde. Er werd erg veel en mooi gezongen, en zelfs gedanst. Er stond een soort van band op het podium. Het was wel een lange dienst. Het begon om 10.00 uur en zou duren tot 13.00 uur. Dit hebben we niet volgehouden en zijn rond 12 uur weer weg gegaan. Het plan van de middag was om te gaan snorkelen bij een baaitje waar een bootje gezonken was, de TUG boot. Na veel rijden hebben we deze niet kunnen vinden en zijn we maar weer naar Jan Tiel gegaan, omdat dat toch in de buurt was. Daar ook even mooi gesnorkeld, en weer een paar mooie vissen gefilmd en op de foto gezet. En nu zit ik hier te typen aan dit verhaal en ga ik het afsluiten, want het is alweer een hele lap tekst.

Tot snel! XX

• 27 Februari 2012 - 18:18

Marieke Stronks:

Leuk om je verhalen te lezen en je mooie foto's te zien! Nog heel veel plezier en succes met je stage!

• 27 Februari 2012 - 20:22

Cin:

Manddyy, ik ben weer helemaal bij hoor! Super leuk je verslagen!
    Over 4 maandjes ben je alweer thuis :D
    XXX

• 01 Maart 2012 - 13:38

Marietje:

Een mooi verslag, je hebt het erg naar je zin zo te lezen. Geniet nog lekker, je hebt nog 4 maand te gaan.
    Groetjes, Marietje

• 02 Maart 2012 - 12:58

Nicol:

Hee Mandy,
    Nou niet jaloers maken? Hier wordt ik echt wel jaloers van hoor. Klinkt allemaal vet joh! en natuurlijk lekker weer. Heerlijk:D
    Nou geniet er nog van en kijk uit naar je volgende verhaaltje!
    xx vanuit het zonnige zieuwent